Wat is een gedeeld account?

Een gedeelde account betekent dat verschillende medewerkers van eenzelfde boekhoudkantoor een gebruikersnaam en wachtwoord delen. Iedereen kan dan met dezelfde inloggegevens alle klantendossiers online raadplegen op My Liantis.

 
Veiligheid

Een medewerker die je kantoor verlaat, blijft beschikken over de inloggegevens. Wijzig daarom uit veiligheidsoverweging het wachtwoord van de gedeelde account bij het vertrek van een collega.

Veiliger is het om steeds een persoonlijk account aan te maken voor al je medewerkers. Bij vertrek van een medewerker verwijder je eenvoudigweg het account. Zo blijven de gegevens van je klanten beschermd.


In een notendop

  • Met een gedeelde account kunnen meerdere medewerkers inloggen met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Wijzig het wachtwoord van het gedeelde account wanneer een medewerker je organisatie verlaat.
  • Overweeg elke medewerker een persoonlijk account te geven. Dit is de meest veilige optie.