Een klant toevoegen aan je klantenlijst
Dit kan op My Liantis via de knop met het mannetje.
Je kan een klant toevoegen op basis van een rijksregisternummer (zelfstandige) of ondernemingsnummer (vennootschap). Is dit rijksregisternummer en/of het ondernemingsnummer;
- gekend, dan tonen we de klant in kwestie, waarna je finaal bevestigt of de klant mag worden toegevoegd aan je klantenlijst.
- geldig, maar kennen we deze klant nog niet, dan krijg je de kans om jouw klant aan te sluiten of te laten overkomen.
- ongeldig of staat de klant al in je klantenlijst, dan krijg je een foutmelding, waarna je een ander nummer kan ingeven.
Gaat het om een geldig KBO-nummer, dan moet je nog aangeven of het om een onderneming met personeel gaat die is aangesloten bij Liantis sociaal secretariaat of om een vennootschap die is aangesloten bij Liantis sociaal verzekeringsfonds. Nadien bevestig je finaal of deze klant mag worden toegevoegd aan je klantenlijst.
Voor klanten van het sociaal verzekeringsfonds staan deze meteen in de klantenlijst, tenzij dat de klant zijn aansluiting nog niet in voege is (overkomsten van andere fondsen).
Voor klanten van het sociaal secretariaat is er nog een goedkeuring nodig van de klantenadviseur. Dit kan dus iets langer duren.
Een klant verwijderen uit de klantenlijst
Wanneer een onderneming niet langer klant is, dan is het mogelijk om een klant te verwijderen uit je klantenlijst. Klik op het icoontje met de 3 puntjes naast de naam van je klant in de klantenlijst. Daar kan je dan de klant verwijderen. Er zal je gevraagd worden of je zeker bent of je de klant wil verwijderen, waarna je de klant kan verwijderen. Deze verdwijnt niet meteen uit je klantenlijst omdat dit nog om een manuele tussenkomst van een Liantis medewerker vraagt.