Aan de slag met de kalender

Je kan op My Liantis gebruikmaken van de kalendertoepassing. Daarin registreren jouw medewerkers hun afwezigheden. Die afwezigheden komen onmiddellijk in de kalenders van je medewerkers te staan. Jij of je personeelsverantwoordelijke stuurt die aan het einde van de maand met één druk op de knop door naar je sociaal secretariaat voor de loonverwerking.

Opstart kalender

Om te starten met de kalendertoepassing overloop je de volgende stappen:

  •  Stap 1: Optioneel: Stel je teams samen

    Via ‘Onderneming beheren’ ga je naar de tegel ‘Organisatie’. Je klikt op de knop ‘Team toevoegen’ om een nieuw team aan te maken. De teamsamenstelling zal zichtbaar zijn in de kalender.
    mceclip0.png
  • Stap 2: Bepaal welke afwezigheidstypes je medewerkers mogen aanvragen

    In het startscherm van My Liantis kies je voor het thema ‘Lonen en vakantie’. Klikt vervolgens op de tegel ‘Kalender’. In het menu onderaan vind je ‘Instellingen’. Onder ‘Types afwezigheden’ kan je afwezigheidstypes selecteren die relevant zijn voor jouw organisatie.
    Je kan onder ‘Instellingen’ in ‘Goedkeuringsflows’ eventueel ook aanpassen dat er geen goedkeuring nodig is voor een afwezigheidsaanvraag.
    mceclip1.png

  • Stap 3: Nodig jouw medewerkers uit op My Liantis voor medewerkers

    Via My Liantis ‘Instellingen’ kom je in ‘Toegang beheren’. Je ziet al jouw medewerkers staan. Door op het potloodje te klikken, kan je hun e-mailadres aanvullen. Nodig jouw medewerkers uit door het vakje naast ‘Rechten’ aan te vinken en op de grote knop ‘Uitnodigen’ te klikken. Je medewerkers krijgen nu een e-mail, waarin ze worden uitgenodigd om hun paswoord in te stellen.
    mceclip2.png

 

In een notendop

  • Activeer je kalender in drie stappen.
  • Heb je vragen, contacteer ons via de helpfunctie.