Via Lia laat je je medewerkers zelf hun afwezigheden, extra uren en/of onkosten aanvragen. Als leidinggevende of beheerder dien je deze enkel nog goed of af te keuren.
Aanvragen behandelen
Je krijgt een e-mail wanneer je medewerker een afwezigheid, extra uren of onkost heeft aangevraagd. Deze e-mail bevat een link naar de tool.
Onder Aanvragen, zie je een overzicht van alle openstaande aanvragen. De afwezigheidsaanvragen en de extra uren staan in het tabblad Kalender. Alle openstaande onkosten vind je onder de Onkosten-tab.
Via de iconen kun je de aanvragen meteen goed -of afkeuren. Wil je meer details zien? Klik op de aanvraag om ze te openen.
Je kunt de openstaande afwezigheidsaanvragen eveneens goedkeuren vanuit de teamkalender, door op de gearceerde aanvragen te klikken.
Wat ziet je medewerker?
Je medewerker ontvangt een e-mail wanneer de aanvraag werd behandeld.
Een openstaande aanvraag staat gearceerd in de kalender van de medewerker. Na goedkeuring, wordt de (halve) dag volledig ingekleurd volgens het verloftype.
De medewerkers kunnen een goedgekeurde aanvraag verwijderen zolang de betrokken maand nog niet berekend werd voor de lonen. Ziekte vormt hierop een uitzondering en kan je niet aanpassen of verwijderen in de Kalender. Enkel de beheerder kan de ziekteperiode aanpassen of verwijderen in ‘Prestaties Doorsturen’.
Loonberekening
Werk alle aanvragen van de maand af voordat je de kalenders in ‘Prestaties Doorsturen’ verzend naar het sociaal secretariaat.