Hoe behandel ik een afwezigheidsaanvraag?

Je medewerkers kunnen via de kalendertoepassing op My Liantis een afwezigheid aanvragen. Deze aanvraag dient behandeld te worden door de leidinggevende of door de beheerder.

Afwezigheidsaanvraag behandelen

Je krijgt een e-mail wanneer je medewerker een afwezigheid heeft aangevraagd of verwijderd. In deze mail vind je een link naar de kalendertoepassing .

Bij ‘Aanvragen behandelen’, zie je een overzicht van alle openstaande aanvragen. Je ziet de naam van de medewerker, het type afwezigheid, de periode van afwezigheid en de datum van de aanvraag.

Wanneer je klikt op een aanvraag kan je deze onmiddellijk goedkeuren of afkeuren. 

Je medewerker wordt via e-mail ingelicht, wanneer de aanvraag werd behandeld.

Een openstaande aanvraag staat gearceerd in de kalender van de medewerker. Na goedkeuring, wordt de (halve) dag volledig ingekleurd volgens het verloftype.

Als een aanvraag werd goedgekeurd, kan een medewerker deze verwijderen zolang de betrokken maand nog niet berekend werd. Ziekte vormt hierop een uitzondering en kan niet aangepast of verwijderd worden in de Kalender. De HR-verantwoordelijke kan de ziekteperiode aanpassen of verwijderen in in ‘Prestaties Doorsturen’.

Alle aanvragen van een te berekenen maand moeten worden afgewerkt voordat de kalenders in ‘Prestaties Doorsturen’ worden doorgestuurd naar je sociaal secretariaat.

Vind je deze tegel niet terug? Contacteer dan je vertrouwde contactpersoon. Dit kan je terugvinden onder het thema Contact op My Liantis.