Goeiedag,
hoe kunnen we je helpen?

Hoe behandel ik een afwezigheidsaanvraag?

Je medewerkers vragen hun afwezigheid aan via de Kalender op My Liantis. Deze aanvraag dient behandeld te worden door de leidinggevende of door de beheerder.

Afwezigheidsaanvraag behandelen

Je krijgt een e-mail wanneer je medewerker een afwezigheid heeft aangevraagd of verwijderd. In deze mail vind je een link naar de Kalender.

Bij ‘Aanvragen behandelen’, zie je een overzicht van alle openstaande aanvragen met volgende gegevens:

  • de naam van de medewerker
  • het soort afwezigheid
  • de periode 
  • de datum

Klik op een aanvraag om die onmiddellijk goed- of af te keuren. 

 

Wat ziet je medewerker?

Je medewerker ontvangt een e-mail wanneer de aanvraag werd behandeld.

Een openstaande aanvraag staat gearceerd in de kalender van de medewerker. Na goedkeuring, wordt de (halve) dag volledig ingekleurd volgens het verloftype.

De medewerkers kunnen een goedgekeurde aanvraag verwijderen zolang de betrokken maand nog niet berekend werd voor de lonen. Ziekte vormt hierop een uitzondering en kan je niet aanpassen of verwijderen in de Kalender. Enkel de HR-verantwoordelijke kan de ziekteperiode aanpassen of verwijderen in ‘Prestaties Doorsturen’.

 

Loonberekening

Werk alle aanvragen van de maand af voordat je de kalenders in ‘Prestaties Doorsturen’ verzend naar het sociaal secretariaat. 

Vind je deze tegel niet terug? Contacteer dan je vertrouwde contactpersoon. Dit kan je terugvinden onder het thema Contact op My Liantis.
 
 

In een notendop

  • Ga in Kalender naar Aanvragen behandelen om een aanvraag goed- of af te keuren 
  • De medewerker ontvangt een mail wanneer zijn/haar aanvraag werd behandeld
  • De medewerker kan wijzigingen maken zolang er nog geen loonberekening gemaakt is (met uitzondering voor ziekte) 
  • Behandel alle vragen voor je de kalenders doorstuurt naar het sociaal secretariaat

 

 

Terug