Hoe activeer ik de mogelijkheid om thuiswerk te registreren voor mijn medewerkers

Je kan je medewerkers zelf hun thuiswerkdagen laten registreren in de toepassing Kalender op My Liantis.

Activeer thuiswerk voor je medewerker.

  • Onder het thema ‘Medewerkers’ vind je de toepassing ‘Kalender’ terug.
  • Kies in het menu van ‘Kalender’ voor de instelling ‘Kalendertypes’ en ga naar het tabblad ‘Thuiswerk’.
  • Activeer thuiswerk: jij en je medewerkers kunnen nu thuiswerk registreren in de toepassing ‘Kalender’.

 

Thuiswerk registreren

  • Thuiswerk registreer je, net zoals een afwezigheid, met een klik op de juiste dag in de kalender of via de knop Afwezigheid toevoegen.
  • Selecteer de medewerker waarvoor je thuiswerk wenst te registreren, kies het type ‘Prestaties thuiswerk (zonder verplaatsing)’ en stuur de aanvraag door.
  • De medewerker ontvangt, net zoals bij andere afwezigheden, via e-mail een notificatie van het toegevoegde thuiswerk.
  • Thuiswerk wordt in een ander kleur gevisualiseerd in de (team)kalender, zodat het onderscheid ten opzichte van afwezigheden onmiddellijk duidelijk is.
  • Ook thuiswerkdagen die via ‘Prestaties doorsturen’ werden ingegeven, worden op dezelfde manier weergegeven in de (team)kalender.

Heb je vragen over thuiswerk? Neem contact op met je klantenadviseur en/of neem een kijkje op onze website.