Maak je gebruik van Lia, dan kun je eenvoudig overzichten genereren van de afwezigheden, saldo’s en/of extra uren van je medewerkers.
Overzicht afwezigheden
- Als beheerder kan je een overzicht downloaden van de afwezigheden van alle medewerkers.
- Als beheerder en/of leidinggevende kun je een overzicht downloaden op teamniveau door eerst de kalender van het team naar keuze op te roepen.
- Als medewerker kun je een overzicht van je eigen afwezigheden downloaden.
Alle overzichten bevatten steeds de gegevens van het volledige, huidige jaar.
Een overzicht of rapport kun je genereren via de knop ‘overzicht downloaden’. Het overzicht wordt aangemaakt en via mail aan jou bezorgd.
In het overzicht van de Kalender vind je volgende info terug:
- Medewerker: naam medewerker
- Team: indien van toepassing, het team waartoe de medewerker behoort
- Type afwezigheid: het type afwezigheid dat de medewerker heeft gekozen, bijvoorbeeld wettelijk vakantie, betaalde inhaalrust, enzovoort
- Startdatum: startdatum van de afwezigheid
- Einddatum: einddatum van de afwezigheid
- Uren: het aantal aangevraagde uren afwezigheid
- Status:
- In aanvraag: de aanvraag werd ter goedkeuring naar de leidinggevende gestuurd
- Goedgekeurd: de leidinggevende of de beheerder heeft de aanvraag van een afwezigheid in de toekomst, goedgekeurd
- Berekend: de aanvraag werd reeds opgenomen in de loonberekening
- Zonder aanvraag: de afwezigheid werd via een andere weg toegevoegd aan de Kalender, bijvoorbeeld via Prestaties doorsturen of via de klantenadviseur
- Aangevraagd op: bij aanvragen met status ‘in aanvraag’ en ‘goedgekeurd’ wordt de datum van aanvraag weergegeven
- Opmerkingen: indien de medewerker een opmerking heeft toegevoegd, vind je deze terug in het overzicht
- Heeft bijlage: ja/nee indicatie of een bijlage werd toegevoegd aan de aanvraag
- Behandeld door: de naam van de leidinggevende of beheerder die de aanvraag behandelde
- Reden goedkeuring: optionele reden die de leidinggevende of beheerder meegaf bij het behandelen van de aanvraag