Om een beter zicht te krijgen op de afwezigheden binnen de verschillende teams van je onderneming, kan je die teams instellen op My Liantis. Het vormen van teams is optioneel bij het gebruik van Lia.
Teams samenstellen
Op My Liantis kies je voor het thema Medewerkers. Je gaat naar de tegel Teams en klikt op de knop Team toevoegen om een nieuw team aan te maken.
Kies een teamnaam en sleep de naam van de leidinggevende uit de lijst van de medewerkers naar het veld Voeg leidinggevende toe. Op dezelfde manier kan je de teamleden selecteren en toevoegen. Is het team compleet, klik dan op Opslaan.
Een medewerker kan maar tot één team behoren (als medewerker). Een leidinggevende kan wel meerdere teams aansturen.
Via het vergrootglas kan je medewerkers opzoeken.
Door teams te vormen, komen de aanvragen van de teamleden bij hun leidinggevende terecht. Indien er geen teams zijn, dan komen alle afwezigheidsaanvragen bij de beheerder(s) terecht.
Teamkalender
Heb je geen teams binnen je onderneming? Dan is er één teamkalender met alle medewerkers, zowel voor de beheerder als de medewerkers.