Hoe stel ik teams samen?

Om een beter zicht te krijgen op de afwezigheden binnen de verschillende teams van je onderneming, kan je die teams instellen op My Liantis. Het vormen van teams is een optie.

Teams samenstellen

Op My Liantis kies je voor het thema ‘Onderneming beheren’. Je gaat naar de tegel ‘Organisatie’ en klikt op de knop ‘Team toevoegen’ om een nieuw team aan te maken.

Kies een teamnaam en sleep de naam van de leidinggevende uit de lijst van de medewerkers naar het veld ‘Voeg leidinggevende toe’. Op dezelfde manier kan je de teamleden selecteren en toevoegen. Is het team compleet, klik dan op ‘Opslaan’.

Een medewerker kan maar tot één team behoren (als medewerker). Een leidinggevende kan wel meerdere teams aansturen.

Via het vergrootglas kan je medewerkers opzoeken.

Door teams te vormen, komen de aanvragen van de teamleden bij hun leidinggevende terecht. Indien er geen teams zijn, dan komen alle afwezigheidsaanvragen bij de beheerder(s) terecht.

Weergave in de kalender

Heb je geen teams binnen je onderneming? Dan is er één teamkalender met alle medewerkers, zowel voor de beheerder als de medewerkers.

Werk je met teams binnen je onderneming?

Medewerkers zien enkel de leden van hun team in hun teamkalender.

 

In een notendop

  • Je stelt optioneel teams samen via de tegel ‘Organisatie’, die onder het thema ‘Onderneming beheren’ staat.
  • Via ‘Team toevoegen’ sleep je leidinggevenden en medewerkers uit de medewerkerslijst naar het juiste veld.
  • De leidinggevende ontvangt de aanwezigheidsaanvragen.
  • Het team wordt weergegeven in de teamkalender.